П`ятниця, 31.10.2014, 01:34
Вітаю Вас Гість | RSS

Спеціалізована загальноосвітня школа №8 м.Хмельницького

                                                                                    Сайт початкової школи                                          

Меню сайту
Міні-чат
    Наше опитування
    Ваші враження від нашого сайту
    Всього відповідей: 186
    Статистика


    Онлайн всього: 2
    Гостей: 2
    Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » На допомогу вчителю [ Додати статтю ]

Відповіді до завдань гри "Соняшник - 2011"

Відповіді на завдання

Всеукраїнської українознавчої гри "Соняшник-2011”

3-4 класи (1 бал)

1. Правильно із цим завданням впоралася Марійка. Вона назвала звірів, що живуть у лісі. Катруся серед назв кущів написала черешню, а це дерево. Іванко поміж назв плодових дерев написав березу. Василько припустився помилки, записавши серед назв міст назву річки Дунай. Дмитрик також помилися, записавши слово сонце серед назв частин доби. Відповідь: б.

2. Ґалаґан – це півень. Із цим словом діти зустрічаються під час вивчення абетки в 1-му класі, а саме, коли знайомляться з п’ятою літерою українського алфавіту – літерою ґ. Слів із цією літерою не так багато, тому їх значення вчителі мають пояснювати дітям (зокрема, вивчаються такі слова, як ґудзик, ґедзь, ґанок, ґуля, ґава, дзиґа, ґерґель, ґроно, аґрус тощо). Прикладом може бути віршик із однієї з українських дитячих абеток:

Ґалаґан прийшов до ґави, Попросив у ґави кави, І йому ґаздиня ґава Налила дві чашки кави (Віктор Дзюба). Відповідь: г.

3. Гусі можуть ґелґотати, ґеґекати, ґеґотати, ґеґати. А слово ґиґнути означає ‘здохнути, вмерти’. Відповідь: д.

4. Для позначення людини, що мало їсть, використовуються такі назви тварин: мишка, зайчик, білочка, котик. Слова слоник і бегемотик уживаються для позначення великої та незграбної людини. Відповідь: в.

5. Вислів чортова дюжина позначає число тринадцять. Відповідь: д.

6. Вислови за чверть десята та дев’ята година сорок п’ять хвилин є синонімічними, тож, коли ми говоримо «за чверть десята», годинник показує 09:45. Відповідь: б.

7. Назви риб кинджал, дзвіночок, заєць, жук не існують у мові. Відповідь: а.

8. Серед типових дієслів на позначення співу солов’я не зустрічається слово застогнав. Відповідь: в.

9. Вислови велике цабе та важливий птах уживаються для позначення поважної особи, яка обіймає високу посаду або має владу, вагу, великий вплив. Блудним сином називають людину, що розкаялася у своїх помилках. Про когось безпам’ятного, забудькуватого кажуть голова садова. Біла ворона кажуть про людину, що вирізняється серед інших своєю поведінкою, зовнішнім виглядом. Відповідь: б.

10. Під час різдвяних свят колядники «водять» за собою козу. Обряди «Водіння кози» й «Меланки» є важливою частиною новорічно-різдвяного дійства. Відповідь: б.

11. Через те, що зимові дні дуже короткі, народ їх порівняв із куценьким заячим хвостиком. Відповідь: д.

 

3-4 класи (3 бали)

 

12. Слова словникар, годинникар, аптекар, квітникар утворено суфіксальним способом від мотивуючих слів словник, годинник, аптека, квітник, а слово автокар «самохідний візок для перевезення вантажів на невеликі відстані» утворено шляхом основоскладання – авто + кар (‘саморушний візок з електродвигуном для безрейкового перевезення вантажів’). Відповідь: г.

13. Смарагдовий колір є відтінком зеленого. Із назвами кольорів та їх відтінків діти знайомляться ще в дитячому садочку, вивчаючи тему «Кольори». Саме тоді вихователі навчають дітей відрізняти відтінки основних кольорів, таких як:

голубий – блакитний – волошковий – небесний;

зелений – смарагдовий – фісташковий;

коричневий – горіховий – каштановий;

червоний – багряний – малиновий – пурпурний.

Дивіться також: Крутій К. Л., Котій Н. І. Конспекти занять із навчання української мови і розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку. – Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2007. – 256 с. – (Бібліотека вихователя дошкільного навчального закладу). Відповідь: б.

14. Слова доро/га – дорог/а; пра/вило – прави/ло; о/рган – орга/н; лу/па – лупа/ різняться значеннями, а слова допові/дач – доповіда/ч незалежно від наголосу мають однакове значення. Відповідь: д.

15. На Україні побутувало повір’я, що блискавка не вдарить в хату, біля якої росте верба. В українському фольклорі верба – поетичний символ дівчини або заміжньої жінки. Відповідь: г.

16. Слово побиватися означає ‘дуже тужити, нудьгувати, жалкувати за кимось; переживати через когось’. Відповідь: б.

17. Назви страуси, ківі, пінгвіни, шуліки становлять собою видове позначення, а назва птахи є родовим позначенням. Відповідь: д.

 

3-4 класи (5 балів)

 

18. Прочитаємо ребус (для цього, звісно, треба знати деякі правила розшифровки ребусів): на Н О з І сто (к)[і] [ї]т Ь ОД (нота ДО навпаки) ні[ж] [й] сто соро(к) [м] [ч]еч (в)[і] [о]кна ні[с] [й]. У ребусі зашифровано загадку: На нозі стоїть одній – сто сорочечок на ній. Це, звісно, капуста. Відповідь: в.

19. Звук [к] вимовляємо в словах вікторина та казка. У словах вокзал і анекдот перед наступним дзвінким приголосним к вимовляємо як [ґ]. Відповідь: г.

20. Ось, що з’ясували школярки про свої імена: Галинка – ‘спокійна, безтурботна’; Зорянка – походить від іменника зоря – ‘світла, блискуча’; Зоя – ‘життя’; Ілонка – запозичене з угорської мови, означає те саме, що й Оленка; Іринка – ‘мир, спокій’; Оленка – ‘обрана, світла’; Полінка – ‘світла, сонячна’; Світланка – ‘світла’. Таким чином, імена Ілонка, Оленка, Полінка, Світланка мають значення, пов’язані зі світлом. Відповідь: в.


Категорія: На допомогу вчителю | Додав: Iryna (26.03.2011)
Переглядів: 2537 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 1
1 оксана   (02.03.2014 17:54)
незнаю завдання 17 ребус у соняшнику 3-4 клас 2014 допоможвть будьте добрі!!!!!!!!!!

Ім`я *:
Email:
Код *:
 
Форма входу
Друзі сайту

Освітній портал


Венгер Я.С.
Презентації для дітей


Пошук




Погода в Хмельницькому